zaterdag 22 maart 2014

Swinging Saturdays #31 ~ Run! until your longs give out


When the Olympic Games were on TV, I wanted to do a sports top 5, with song about sports. Turns out this was really hard, the only things I came up with were the band "The Baseballs" and "Hockey. And that one song: " I don't like cricket". Apart from Hockey, these are non-Olympic sports. Then running, which is an Olympic sports, came to mind. I search in my computer and found about 88 songs that had "run" in it, or a variation on the word like: running, runaway.
The songs vary in genres so much that it made a really great top 10. So here it is!



Toen de Olympische spelen op TV waren, wou ik graag een sport top 5 doen, met daarin natuurlijk liedjes over Olympische sporten. Dit viel erg tegen, en de enige dingen die in me op kwamen waren de bands "The Baseballs" en "Hockey"  en dat liedje: "I don't like cricket". Ik heb er toen maar van af gezien om hierover een top 5 te maken. In mijn zoektocht kwam ik wel op rennen (run/running). Toen ik "run" in typte op mijn computer kwamen er 88 liedjes boven drijven met in de basis "run". Deze liedjes liepen zo uit een in genre dat ik het wel leuk vond om hier een top 10 van te maken, dus hier is hij dan!

1. Amy MacDonald ~ Run


2.Acda en de Munnik ~ Ren Lenny Ren

This when you translate run to Dutch you get ren! Which means the same. The title in this case: run Lenny run. This band is quitting, it's too bad because the are only the greatest dutch sing band ever! Natuurlijk kan een Nederlandse vertaling van Run natuurlijk niet ontbreken. Zeker niet als het van de beste Nederlandse band ooit is, jammer dat ze er mee stoppen.




3. Bruno Mars ~ Runaway baby

He's a genius! Hij is echt geweldig!

4. Epica ~ Run For A Fall

Also a Dutch band, every time I hear this I get goosebumps. Ook een Nederlandse band, ik krijg nog altijd kippenvel als ik dit hoor.

5. John Fogerty ~ Run Through The Jungle

What's a top 10 without some classics? Wat is een top 10 zonder een geweldige classic?

6. Jay-Z, Kayne West, Rihanna ~ Run This Town Tonight

I am aware that this is another kind of running of course but I just love this song! Dit is natuurlijk niet de definitie van rennen, maar dit is echt een top nummer!

7. Live ~ Run To The Water

The video quality sucks but the music is great. Another one of those legendary bands! Ik weet het de beeld kwaliteit is niet best maar de muziek klinkt wel goed. Nog een van die legendes in rock muziek!

8. Burning Spear ~ Run For Your Life

This is really relaxing! LOL Dit is een liedje om op te relaxen!

9. The Downtown Fiction ~ I Just Wanna Run

Just found this band on my computer and I must say I really liking what I have heard so far. Ik vond dit op mijn computer en ik moet zeggen, ik hou echt van wat ik tot nu toe gehoord heb.

10. Snow Patrol ~ Run

Let's finish this top 10 with the greatest song of all. I just can't put in words how much this song means to me and how beautiful it is! Laten we afsluiten met het beste liedje van allemaal. Ik kan niet beschrijven hoeveel dit liedje voor mij betekend en hoe mooi ik het wel niet vind!


Buy the albums here ~ Koop hun albums hier:




So that's it for my Top 10!!!What is your Top 10 this week? 
Want to host Swing Saturdays next week? 
Send me an email: icequeensbookshelf@gmail.com. Would love to hear what kind of music you like!
Dat was het weer voor deze week's Top 10. Wat is jou Top 10 deze week?

Wil je een keer mijn gast zijn bij Swinging Saturdays, en jou muziek delen? Stuur dan een email naar: icequeensbookshelf@gmail.com  Ben benieuwd wat jou top 5 zal zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...