zondag 29 december 2013

The End Of The Year Survey part #1 ~ Eindejaars overzicht deel #1~ Best book of the year ~ Beste boek van het jaar

Hello everyone!
I found this survey on one of the blogs I follow and decided that this would be a fun way to close this year. I will post this survey in three parts, else it would have been really long! This survey is hosted by The perpetual Page-Turner.
Here are the best books of 2013!
FIND PART 2 HERE


Hoi iedereen! 
Ik vond dit eindejaars overzicht bij een van de blogs die ik volg en vond het een leuk idee om het jaar mee af te sluiten. Ik zal hem in drie delen hakken anders word hij wel heul lang! Wie heeft dit jaaroverzicht bedacht? Ga daar naar The perpetual Page-Turner.
Hier de beste boeken van 2013!
VIND DEEL 2 HIER


1. Best Book You Read In 2013? Het beste boek van 2013?                                  
Well the best book I read this year is definitely Divergent by Veronica Roth! I also support Indie authors, because they also write great books, the best Indie book of this year for me was Prelude by Kasonndra Leigh, this book was an emotional roller coaster and made me cry on various occasions. 
Het beste boek dat ik dit jaar heb gelezen is toch wel Divergent van Veronica Roth! Ook steun ik Indie schrijvers, omdat ook hun geweldige boeken schrijven. Het beste Indie boek van dit jaar vond ik Prelude van Kasonndra Leigh. Dit boek was een emotionele achtbaan en ik heb hierbij meerdere keren gehuild.

2. Book You Were Excited About & Thought You Were Going To Love More But Didn’t? Het boek waar je erg naar uitkeek maar wat toch niet zo goed was als gedacht?
That’s easy I was really excited about Hush Hush, I love the cover it is one of the prettiest covers I have on my shelf, but the book was a total let down for me. You can read my review here.
Dit is een makkelijke vraag ik zag erg uit naar Hush Hush. Ik vind de voorkant geweldig een van de mooiste boeken die ik in de kast heb staan, maar het boek was echt een tegenvaller. Lees mijn recensie hier.

 3. Most surprising (in a good way!) book of 2013? Het meest verrassende boek in 2013?
There are 2 book that were a complete surprise for me: Jenny Pox by J.L. Bryan and Legacy of a Dreamer by Allie Jean. They blew me away, Jenny Pox turnout to be my first horror and Legacy of a Dreamer (my first ever book tour review) must have been on of the biggest surprises of the year for me, it was so good that I wanted to reread it immediately after I finished.
Er waren 2 boeken die als een complete verrassing kwamen dit jaar: Jenny Pox van J.L. Bryan en Legacy Of A Dreamer van Allie Jean. Deze boeken waren geweldig, Jenny Pox bleek mijn eerste horror te zijn en Legacy Of A Dreamer (mijn eerst boek tour review) was toch echt de grootste verassing van het jaar, het was zo verslavend dat ik hem na het lezen nog direct zou willen herlezen.

 4. Book you read in 2013 that you recommended to people most in 2013? Het boek in 2013 dat je het vaakst aanbevolen hebt?
The book I recommended the most was Her Mad Hatter by Marie Hall. And it started a little trend on the GoodReads group I am active in. It was fun to watch other people starting to read it after my recommendation.
Het boek wat ik het meest aanbevolen heb was Her Mad Hatter van Marie Hall. En ik begon zelfs een kleine trend te zien op de Goodreads groep waar ik actief in ben.  Het was grappig om te zien dat na mijn aanbeveling mensen het boek begonnen te lezen.

5. Best series you discovered in 2013? Beste serie die je ontdekt hebt in 2013?
This is a hard question, almost all the books I read in 2013 were firsts in a series, but I haven’t read the seconds yet. I did discover some great series such as The Caster Chronicles, Jolie Wilkins series and Splintered series (which I really want to get my hands on in 2014!).
Dit is een lastige vraag, bijna alle boeken die ik in 2013 gelezen heb waren het eerste boek in de serie, maar van de meeste heb ik het tweede deel nog niet gelezen. Ik heb veel verschillende series gevonden zoals The Caster Chronicles van Kami Garcia en Margaret Stohl, Jolie Wilkins series van H.P. Mallory en Splintered serie van A.G. Howard (hopelijk kan ik deze in 2014 lezen!).

 6. Favorite new author you discovered in 2013? Favoriete nieuwe schrijver die je ontdekt hebt in 2013?
Jo-Anna Walker! I received an ARC of her debut novel Break Me and I was hooked! I love her writing style and when she asked for people to join her street team I signed up immediately!
Jo-Anna Walker! Ik ontving een ARC van haar debuut boek Break Me en ik was direct verslaafd! Ik hou van haar schrijfstijl en toen ze mensen vroeg voor haar Street Team heb ik me direct opgegeven!

7. Best book that was out of your comfort zone or was a new genre for you? Beste boek dat buiten jou comfort zone valt of een nieuw genre?
I had many firsts this year but the book that was way out of my comfort zone is anything with Zombies. But I changed my opinion about zombies when I finished Mortality by Kellie  Sheridan now I am craving for more post apocalyptic books. I will definitely read more of those in 2014.
Ik had veel eerste keren dit jaar, maar dit boek was echt ver buiten mijn comfort zone want het ging over zombies. Maar mijn opinie over zombies dit jaar wel verandert, zeker na het leven van Mortality van Kellie Sheridan. Nu smacht ik naar meer post-apocalyptische boeken, waarschijnlijk zien jullie in 2014 nog meer van zulke recensies verschijnen.

 8. Most thrilling, unputdownable book in 2013? Meest indrukwekkende, niet-neer-kunnen-leggende boek wat je gelezen heb dit jaar?
Well of course Divergent! I could not put it down! Another one was Beneath The Surface by M.A. Stacie! Loved it to bits!
Divergent natuurlijk! Ik kon hem echt niet neerleggen! Ook Beneath The Surface van M.A. Stacie was er een! Ik was er weg van!
  
 9. Book You Read In 2013 That You Are Most Likely To Re-Read Next Year? Het boek wat je hoogstwaarschijnlijk volgend jaar gaat herlezen?
I think I will re-read Leopard Moon by Jeanetta Batista because I really want to continue the series, and it has been awhile since I read it!
Ik zal waarschijnlijk mijn eerst e-boek Leopard Moon van Jeanette Batista herlezen. Ik wil graag verder gaan met de serie maar het is al lang geleden dat ik hem heb gelezen!

10. Favorite cover of a book you read in 2013? Favoriete voorkant van een boek wat je dit jaar gelezen hebt?

11. Most memorable character in 2013? Meest memorabele personage van 2013?
That will be the 9 year old Starla from Whistling Past The Graveyard
Dat is natuurlijk de 9-jarige Starla uit Whistling Past The Graveyard.

 12. Most beautifully written book read in 2013? Mooist geschreven boek van 2013?
Talking about Whistling Past The Graveyard, it not only had the most memorable character but also was the most beautifully written book I read this year.
Als we het dan toch hebben over Whistling Past The Graveyard, dit is ook het mooist geschreven boek wat ik dit jaar heb gelezen.

13. Book that had the greatest impact on you in 2013? Het boek dat de grooste impact had op jou?
Well this has been another rough year for me, after I broke up with my boyfriend of 7 years I read a book for a book tour called My Mr. Manny, which seems to be describing my own situation. It had a huge impact on me, because it was really confronting.
Dit is geen makkelijk jaar geweest voor mij, na zeven jaar kwam er een einde aan mijn relatie. Op dat  moment las ik een boek voor een boek tour genaamd My Mr. Manny, wat ongeveer mijn situatie op dat moment beschreef, het was echt heel erg confronterend. Het had echt een enorme impact op mij.

 14. Book you can’t believe you waited UNTIL 2013 to finally read? Het boek waarvan je dacht: waarom heb ik tot nu gewacht om dit te lezen? 
Uh…. Well again Divergent! I can’t believe I waited so long to get it! Also The Colour of Magic by the great Terry Pratchett was one of those books!
Uuhhhhh... Nouja, alweer Divergent! Ik kan niet geloven dat ik zolang gewacht heb met het lezen van dit boek. Ook The Colour of Magic van de geweldige Terry Pratchett is er een!

 15. Favorite Passage/Quote From A Book You Read In 2013? Favoriete passage/citaat van een boek dat je in 2013 gelezen hebt.
From Whistling Past the Graveyard (this one makes you think): 

"Same reason some white folks slam the door when the see I'm colored Some folks don't see nothin' but your skin. It ain't right, but it's the way people are." ~ Eula to Starla 

From Mortality (I laughed for about half an hour when I read this quote): 

“Ahh, so it is the Asian guy. Bummer. Well I’m sure you two will be very happy together, and make many zombie-ass-kicking babies.” - Cole 

16. Shortest & Longest Book You Read In 2013? Het langste en het kortste boek uit 2013?
Do short stories count? Lol, this is another one of my firsts, short stories, I read about three or four this year 2 stood out: In The Heart of Yesterday by Jo-Anna Walker and All Over You by Emily Snow (I thought I was going to melt into a gooey mess).
The longest book I read (had to look it up at Goodreads) was Beautiful Creatures by Kami Garcia and  Margaret Stohl with 563 pages.
Tellen korte verhalen ook mee? lol, dit is ook een van mijn eerste keren. Ik heb er dit jaar een aantal gelezen 3 of 4. 2 waren er echt heel goed: In The Heart Of Yesterday van Jo-Anna Walker en All Over You van Emily Snow (ik dacht dat ik zou smelten zo warm kreeg ik het er van).
Het langste boek was (ik heb het opgezocht op Goodreads) Beautiful Creatures by Kami Garcia and  Margaret Stohl met 563 pagina's.

 17. Book That Had A Scene In It That Had You Reeling And Dying To Talk To Somebody About It? (a WTF moment, an epic revelation, a steamy kiss, etc. etc.) De scene uit het boek dat je moest bespreken met iemand, omdat het zo onverwachts, of een WTF moment had etc.
Yes, in Break Me the ending! I thought I was going to die! OMG I wanted to scream and shout throw something against the wall and then again scream nooooooooo not him! And don’t die please! Then I was like why?? Why take him?
Jup, in Break Me het einde! Ik dacht dat ik dood zou gaan! OMG ik wou schreeuwen en stampen en met dingen gaan gooien. Ik het was echt zo van neeeeee niet hij! Ga niet dood alsjeblieft! Daarna: waarom!!???? Waarom moet hij nou gaan!!!

18. Favorite Relationship From A Book You Read In 2013 (be it romantic, friendship, etc). Favoriete relatie uit een boek dat je in 2013 gelezen hebt?
What first comes to mind are Holder and Sky (Hopeless) even though I haven’t finished this book yet (shame on me I know) but it was a little to much to read for me at the time.
Wat mij eigenlijk het eerste te binnen schiet zijn Holder en Sky uit Hopeless. Ook al heb ik dit boek niet uitgelezen (ik weet het, slecht he?) maar ik was er op dat moment niet voor in het humeur.

19. Favorite Book You Read in 2013 From An Author You’ve Read Previously. Favoriete boek van een schrijver die je eerder heb gelezen?  
The Vampire Academy by Richelle Mead. I read Succubus Blues which was one of my better reads in 2012, then I bought The Vampire Academy and fell in love with Dimitri.
The Vampire Academy van Richelle Mead. Ik heb vorig jaar Succubus Blues gelezen, die was echt geweldig! Toen heb ik vlak daarna The Vampire Academy besteld en werd ik verliefd op Dimitri.

20. Best Book You Read In 2013 That You Read Based SOLELY On A Recommendation From Somebody Else: Het beste boek van het jaar dat iemand anders je heeft aanbevolen:
Mortality by Kellie Sheridan! Thank you for recommending it Gabby!!!! 
Mortality van Kellie Sheridan! Dank je wel voor de aanbeveling Gabby!!!

21. Genre You Read The Most From in 2013? Het genre dat je dit jaar het meeste gelezen hebt?
Uh I think Contemporary Romance and Paranormal Romance/Fantasy are my most read genres.
Ik denk dat Romantiek en Paranormale romantiek/fantasie gelijk op gaan. 

22. Newest fictional crush from a book you read in 2013? 
Nieuwste fictieve vriendje van dit jaar?
The Mad Hatter! from Her Mad Hatter and Kyran from Beneath The Surface.
De Gekke Hoedemaker van Her Mad Hatter en Kyran van Beneath The Surface.

23. Best 2013 debut you read? Beste debuut van 2013?
I will have to go with Bitter Fruits  by Sarah Daltry on this one! I read this in one night which is something I don’t usually do. When I finish I looked at the clock and it was 6 in the morning (oops).
Voor deze denk ik dat het Bitter Fruits van Sarah Daltry! Ik heb dit boek in een nacht uitgelezen, iets wat vrij ongewoon is voor mij. Toen ik hem uit had keek ik op de klok en zag dat het 6 uur s ochtends was, oeps.

24. Most vivid world/imagery in a book you read in 2013? Meest levendige wereld/fantasierijke boek van dit jaar?
Legacy Of A Dreamer! I thought the monsters were coming out of the shadows of my room too! I turned on the lights at some point! LOL
Legacy Of A Dreamer! Ik dacht dat de monsters uit de schaduw van mijn kamer zouden komen. Ik denk dat ik zelfs de lichten heb aan gedaan. LOL.

25. Book That Was The Most Fun To Read in 2013? Welke boek was het leukste/grappigste om te lezen?
Uh, took me a minute to think of a fun read, most fun to read was Fire Burn Cauldron Bubble by H.P. Mallory. This book was hilarious! I almost forgotten about it, but it was a really fun read!
Uhm, ja nou, hier moest ik ook wel even over na denken, het grappigste boek was Fire Burn Cauldron Bubble van H.P. Mallory. Die boek was hilarisch! Ik was het al weer bijna vergeten maar het was echt super leuk om te lezen!

26. Book That Made You Cry Or Nearly Cry in 2013? Welk boek heeft je aan het huilen gebracht?
There were many books that made me cry this year, I cried the most reading My Mr. Manny. But Beneath The Surface, Break Me and In The Heart Of Yesterday all made me cry at some point to!
Oh dat zijn er zo veel geweest, maar het meeste heb ik gehuild bij My Mr. Manny. Maar ook bij Beneath The Surface, Break Me en In The Heart Of Yesterday heb ik gehuild.

27. Book You Read in 2013 That You Think Got Overlooked This Year Or When It Came Out? Een boek dat je in 2013 hebt gelezen maar waarvan jij denkt dat men er overheen kijkt:
I don’t know if it is overlooked but a book that I really enjoyed and want to recommend to all sporty romance readers who enjoy a strong female lead is Offside by Juliana Stone.  
Ik weet niet zo zeer of men hier overheen kijken, maar ik beveel deze aan, aan alle sport en romantiek fans die houden van een sterke vrouwelijk personage: Offside van Juliana Stone.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...