zaterdag 17 augustus 2013

Swinging Saturdays #11 ~ Festival Fun


Hello lovely music lovers, it's swinging Saturdays!!!

And it really is swinging today, because I am enjoying the Lowlands live stream on youtube!! Lowlands is one of the biggest music festivals in the Netherlands. Lot's of different genres are mixed here, but most importantly there a lot of non mainstream bands. Mostly unknown bands (to me) here's where I find awesome music. It is also broadcasted on tv. The other 2 big festivals are De Zwarte Cross and Pinkpop. Today, because it is Lowlands, I am doing a festival Top 5 of artist I found by watching the above festivals.

Hallo lieve mensen, het is weer Swinging Saturdays!!!

En het is zeker een swingend weekend, aangezien het natuurlijk Lowlands is!!!! Oh yeah!!! Ik zit al twee dagen lekker te genieten van de live stream, aangezien ik geen kaarten heb, lol. Dit is wel iets wat ik al jaren doe, dit geldt ook voor Pinkpop welke ook een live stream heeft. Daarnaast ben ik al een aantal keer op de Zwarte Cross geweest (nog nooit een heel weekend alleen). Ik hoop ooit ook nog een keer naar Lowlands en Pinkpop te gaan!!!  Dusss je raad het al vandaag doe ik een festival top 5 met bands die ik heb leren kennen door een van de hierboven genoemde festivals.

1. Biffy Clyro ~ Mountains


They played yesterday at Lowlands, but I missed it since I was taking a Spanish lesson. Speelde gisteravond toen ik Spaans had, damn, gemist dus!!!

2. Black Keys ~ Little Black Submarines


They played on Lowlands last year, heard them live on the radio, fell in love with them all over again. I also enjoyed their first album very much. Vorig jaar live gehoord op de radio, werd meteen weer verliefd op ze, vond hun eerste album ook zo heerlijk.

3. Laura Marling ~ Alpha Shallows


I watched this on television while they were playing at lowlands or pinkpop, I watched open mouthed and couldn't take my eyes of the screen, such an interesting band!!! Love it... Ik heb haar een paar jaar terug gezien op tv (Lowlands of Pinkpop) ik heb met open mond zitten kijken. Super goed!

 

4. Kitty, Daisy, Lewis ~ Going Up the Country

 Love this band, this song always makes me happy. Ah hier wordt ik gewoon vrolijk van.
 

5. Villagers ~ Becoming a Jackal

Also played one of the Dutch festival, was sold.. They also played yesterday, at Lowlands, missed that one too! Speelde gisteren op Lowlands, heb ze gemist, maar had ze een paar jaar terug al gehoord en was direct verkocht.
 
So that's it for my Top 5!!!What is your  Festival Top 5? 
Want to host Swing Saturdays next week? Send me an email: icequeensbookshelf@gmail.com  Would love to hear what kind of music you like!
Dat was het weer voor deze week's Top 5. Wat is jou Festival Top 5?
Wil je een keer mijn gast zijn bij Swinging Saturdays, en jou muziek delen? Stuur dan een email naar: icequeensbookshelf@gmail.com  Ben benieuwd wat jou top 5 zal zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...