zaterdag 29 juni 2013

Swinging Saturdays #5 ~ Top 5 Gothic Rock

Todays Top 5 is a Gothic Rock Top 5, I used to listen a lot of Gothic Rock when I was younger, now only once in a while if I am in the mood for it, which is not as often anymore. The reason I enjoy listing to gothic rock is that is classical music combined with hard rock or heavy metal, which I think is a great combination. Think of heavy metal, did you know that the frontman of System of a Down, used to be an opera singer?
My favourite Gothic Rock band of all time, is Nightwish, their music will never bore me and always tells a story, the best gothic rock band ever! It is a pity that Tarja left the band, her voice is phenomenal, never heard anything like it! Nightwish, or maybe I should say Tuomas Holopainen, released a movie it is called: Imaginairium!!! Oh, one of the commercial on television, is using a song that Nightwish has done to, it keeps reminding me of this top 5, lol.

De top 5 van vandaag, is mijn top 5 Gothic Rock artiesten! Vroeger luisterde ik heel veel Gothic Rock maar tegenwoordig niet meer, alleen als ik er voor in het humeur ben, dat is dus niet zo vaak meer. Wat ik zo leuk vind aan Gothic rock is dat het klassieke muziek combineert met hard rock/ heavy metal, ik vind dit een erg geslaagde combinatie! Over heavy metal gesproken, wist je dat de lead zanger van System of a Down ooit ook begonnen is als opera zanger?
Mijn favoriet Gothic Rock band aller tijden is toch wel Nightwish, hun muziek zal me nooit vervelen! Ik vind het wel ontzettend jammer dat Tarja uit de band is. Haar stem is geweldig, heb nog nooit iets vergelijkbaars gehoord! Nightwish, of zal ik gewoon Tuomas Holopainen zeggen heeft onlang ook een film uitgebracht, deze heet Imaginairium! Er is nu een reclame op tv, die een liedje gebruikt dat Nightwish ook gedaan heeft, het blijft me steeds herinneren aan deze top 5.

1. Nightwish ~ Creek Mary's Blood

I love almost everything by Nightwish, what makes this song special, is the native american singer that cooperated in this song, and I really like the lyrics, talking about what happend with so many ancient civilizations. One word beautiful!
Ik hou van bijna alle nummers van Nightwish, wat dit nummer zo speciaal maakt is de indiaan die er aan mee werkt, geweldige stem, heel bijzonder om te zien. Ook de tekst spreekt me heel erg aan, het gaat over wat er met zo veel oude volken is gebeurt, verdreven van hun eigen land.

2. Within Temptation ~ Jillian

I was at this concert!!! It was a 2 hour concert it was one of the best concerts I have been to!!! Dutch band btw! Hier was ik bij!!!! Dit was een 2 urig concert en een van de beste waar ik heen geweest ben!

3. Epica ~ Cry For The Moon

Another Dutch band, with also international success in the Gothic Rock scene, yeah this is a bit more heavy metal. Nog maar een Nederlandse band dan maar, erg mooi! Ook hun heb ik een aantal keer live gezien. Dit hangt toch meer tegen de heavy metal kan aan..

4. Evanescence ~ Thoughtless (Korn cover)

This song gave me the strength to push forward, don't let anybody get you down! Stand up and sing this and feel strong. Dit is een liedje dat mij jarenlang op de been heeft gehouden, laat je niet kwetsen. Sta op en zing dit, totdat je weer sterk genoeg bent om verder te gaan.

5. After Forever ~ My Pledg of Allegiance #1

It seems that the Dutch are good at Gothic Rock and heavy metal. Because this is another Dutch band, I think I have seen them live once too! I've got good memories of this band, because I once had a German Teacher who listen to Rammstein and also to After Forever, so I was aloud turn on the CD of After Forever in class, that was pretty cool... I will never forget the look on my classmates faces who all listened to pop music or dance/trance shit. Good times....
Ik geloof dat de Nederlands goed zijn in het maken van Gothic Rock en heavy metal, want hier is nog een Nederlandse band! After Forever, volgens mij heb ik ze ook een keer live gezien! Ik heb er in ieder geval goeie herrineringen aan want ik had ooit eens een leraar Duits die van heavy metal hielt. Hij luisterde naar Rammstein en zo, en ook naar After Forever, dus ik mijn CD meegenomen, mocht ik hem lekker in de klas draaien, en dat vonden de andere leerlingen leuk! (Niet dus) Die luisterde alleen naar pop muziek of dance/trance muziek. Goeie tijden...

So that's it for my Top 5 Gothic Rock songs!!!What is your Top 5 Gothic Rock songs? 
Want to host Swing Saturdays next week? Send me an email: icequeensbookshelf@gmail.com! Would love to hear what kind of music you like!

Dat was het weer voor deze week's Top 5. Wat is jou Top 5 Gothic Rock liedjes? Wil je een keer mijn gast zijn bij Swinging Saturdays, en jou muziek delen? Stuur dan een email naar: icequeensbookshelf@gmail.com. Ben benieuwd wat jou top 5 zal zijn!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...