zaterdag 23 februari 2013

Pesten het zou verboden moeten worden.

Vandaag ga ik iets nieuws proberen, vandaag ga ik een tweetalige post doen. (For the English version scroll down). De laatste maanden, is pesten hier in Nederland, verschillende keren in het nieuws geweest, twee tieners hebben hun eigen leven genomen.  Het is toch vreselijk dat je zo gepest wordt, dat je geen andere uitweg ziet dan je leven op te geven?

Soms als ik het nieuws kijk, denk ik wel eens bij mijzelf, wat is er toch mis met deze wereld? Kinderen die zelfmoord plegen door pesten, een man die een heel eiland afschiet, iemand die begint te schieten op een school of bij een premiere. En dan nog de ene naar de andere pedofiel, die het nodig vind kleine kinderen te mishandelen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het aantal zinloos geweld incidenten van de laatste jaren.

Pesten is vreselijk, het treft mensen over de hele wereld, van jong tot oud. Ik heb er een hekel aan omdat ik weet hoe het voelt. Ik weet hoe het voelt om buiten gesloten te worden, de kwetsende woorden die men zegt, hoe men achter je rug om je belachelijk maakt, je fiets gesloopt wordt, je ouders belachelijk worden gemaakt.

De vraag die iedereen die gepest is wel heeft is: Waarom? Waarom ik, wat heb ik jou ooit aangedaan dat je mij zo haat? Het antwoord op deze vragen moet ik je verschuldigt blijven want ik zou het niet weten. Ondanks dat het al jaren geleden is dat men het nodig vond om mij te pesten, blijft het je toch achtervolgen. Je wordt er heel onzeker van en het schaadt je trouwen.

Ik denk niet dat de mensen die pesten weten wat het doet met degene die gepest wordt. Al was mijn kindertijd minder plezierig, ik heb er toch ook wat aan over gehouden. Ik ben gedreven, ambitieus  en sterker geworden door pesten.

Ik vond het belangrijk om hier in mijn blog een keer aandacht aan te besteden. Hopelijk, doet het wat goeds. Ter ondersteuning van hoe erg pesten is heb ik hier nog een aantal boeken over pesten, ook voor de mensen die ooit gepest hebben, lees eens een keer een boek over de gevolgen van pesten.

Boeken over pesten:

Als je nog meer boeken wil lezen over pesten en je hebt Goodreads kijk eens bij mijn toppic over boeken over pesten: http://www.goodreads.com/topic/show/1213105-bullying-book-recommendations

Bullying should be illegal

Today, I am doing a bilingual blog, since I am dutch which is a minor language, so I decided what the heck let's do both. In the last few months bullying has ben on the Dutch news various times, two teenagers took their lives because of it. Isn't it horrible?, that those two kids didn't see another way out, then to take their own lives? Thats why I wanted to write my blog about it to create some awareness. Or at least I can hope it will. :)

Sometimes when I am watching the news,  I'm thinking to myself: what  the hell is wrong with the inhabitants of this world teenagers taking their live, a guy shooting at an whole island of teenagers, another shooting at a school and at a premiere. And the many pedophiles that have been molesting little children, who will be damaged for life. And don't start me on all the pointless violence cases.

sometimes, you just don't want to watch the news any more. The crimes are all horrible, but when it comes to bullying, it is personal. I know how it feels to be left out, to be called names, the horrible things they said about your parents, how they talk about you behind your back, how they ruined my bicycle, the hurtfull thing they said.

The question, I think, all people that have been bullied have is: Why? Why me? and What have I ever done to you, to make you hate me so much? The answer to those questions, I owe you, because I haven't been able to get the answers myself.It has haunted me, made me insecure and caused a big dent in my  trust. 

Allthough my high school years weren't all that great, it has given me some great skills. I am stronger, passionate and  driven to chase my dreams. For all the people who are being bullied, you can get out, just be strong, raise your head up high.

And because I am a book-aholic here are some books about bullying, it may change your mind on the subject, JUST DON'T BULLY IT IS HURTFULL AND UNFAIR!

  • Dear Bully
  • Souls in Peril
  • Thirteen Reasons Why
  • Lessons from a Dead Girl
  • Torn Souls
  • Keep Holding On
  • Spijt!

  • If you have Goodreads and want more books about bullying look at the topic about bullying books here: http://www.goodreads.com/topic/show/1213105-bullying-book-recommendations

    Geen opmerkingen:

    Een reactie plaatsen

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...