dinsdag 7 februari 2012

Rond De Wieden, St. Jansklooster

Al de hele week heb ik last van de Elfstedenkoorts... Vorige week al op de schaatsen gestaan, op de ijsbaan op Kampereiland. En gister nog op het ijs van Marknesse.
In afwachting tot er eindelijk de lang verwachte toertochten weer verreden konden worden... En het is raak deze week, dus ben ik op de ijzers te vinden in plaats van in de schoolbanken.
Vandaag was de Rond De Wieden tocht in St. Jansklooster. Na vanochtend eerst het journaal maar eens gekeken te hebben voor de laatste Elfstedenupdate, ben rond een uur of twaalf maar eens gaan kijken hoe het op het ijs was.
Oja eerst de weg nog vinden natuurlijk, dit bleek niet zo moeilijk te zijn. Volg de enorme stoet mensen, dan kom je er vanzelf. Blijkbaar was ik niet de enige die bedacht had een tochtje te gaan schaatsen. Van de rij bij het inschrijven naar de rij van de Wc. Daar kwam ik een stel vrouwen tegen die helemaal vanuit Amsterdam  waren afgereisd naar St. Jansklooster om de mooie tocht door de rietkragen van de Beulaker te kunnen rijden. (En ik dacht dat ik schaatsgek was)
En een mooie tocht was het! Het ijs was schitterend, de zon heeft heerlijk geschenen en weinig scheuren behalve op het tweede meertje. Er was een gezellige sfeer op het ijs. Heerlijk ontzettend genoten van deze mooie middag. Al is veertig kilometer best een eind, vooral tegen de wind in was het afzien. En natuurlijk als beloning een mooie medaille!!! Mijn eerste toermedaille van dit jaar!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...